TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Sunday, March 11, 2012

HINDRAF SEDAR, KENAPA MAZLAN ALIMAN TAK SEDAR?

Presiden Hindraf Makkal Sakhti P Waythamoorthy, dalam kenyataannya selepas menerima Global Human Rights Defender of Indian Diaspora yang dianjurkan oleh  Human Rights Defence India (HRDI) di New Delhi telah berkata;
"Felda settlers were made instant millionaires when the Umno government acquired their lands to make way for the KLIA project in Sepang in late 1980s. But ethnic Malaysian Indian workers in neighbouring Prang estate are still living illegally in shack-like long accomodations until today”.(SINI)

Hindraf pun tahu menilai bahawa kerajaan BN dan UMNO sangat-sangat membela golongan peneroka. Tetapi kenapa manusia yang macam Mazlan Aliman ni masih lagi buta mata hatinya untuk menerima hakikat? 

Itu satu hal. Satu hal lagi ialah yang di India tu yang mengiktiraf sangat perjuangan Hindraf, tak mahu ke pelawa India-India kat Malaysia ni kembali ke tanah tumpah darah atok nenek mereka dan cuba berikan mereka yang lebih baik dari apa yang mereka dapat di bumi bertuah Malaysia ini. Atau sekurang-kurangnya, cuba tanya berapa kerat India yang kat Malaysia ni yang mahu kembali menjadi rakyat tanah tumpah atok nenek mereka dahulu.


No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI