TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Wednesday, April 25, 2012

YAHUDI KUASAI FELDA? PEMBOHONG BESAR

Kalau ada sesiapa yang nak jadi Yahudi, tak susah, cuma perlu mendaftar menjadi ahli PAS, maka jadilah anda Yahudi. Perangai PAS 10 kali Yahudi dari Yahudi. Kalau Yahudi suka mengada-adakan cerita, begitu juga dengan puak PAS.

Terbaru ANAK, NGO PAS mendakwa bahawa Yahudi bakal menguasai 20% Felda Global Ventures Holdings. Tukang membentangkan kertas kerjanya bukan calang-calang orang, bekas Timbalan Pengarah Bank Negara dan Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan. Tapi sayang, bijaknya hanya untuk mengelirukan masyarakat Felda dengan mengada-adakan sesuatu yang tidak benar.


Betul ke Bunge Ltd bakal menguasai 20% saham dalam FGVH sebagaimana didakwa? Inilah pembohongan paling besar. Cuba lihat kenyataan Bunge Ltd kepada NYSE di bawah ini.

Sumber: SINI
Apa yang mahu ditakut-takutkan oleh Rosli Yaakub kepada orang Felda, khususnya Melayu? Bunge Ltd hanya menjalinkan kerjasama dengan anak syarikat kepada FGVH  iaitu TRT-ETGO. Besar sangatkan TRT-ETGO yang merupakan cabang perniagaan kepada Felda IFFCO hinggakan dengan hanya menjalankan usahasama dengan TRT-ETGO mampu menguasai 20% saham dalam FGVH? Sedangkan TRT-ETGO hanyalah satu dari 88 syarikat yang aktif di bawah FGVH? Setakat usahasama dengan TRT-ETGO, 2% pun belum tentu dicapai.

Betul ke Bunge ingin menguasai pasaran sawit? Itu temberang Si Rosli. Bunge menjalin kerjasama strategik dengan TRT-ETGO kerana teknologi bio-diesel yang dimiliki oleh TRT-ETGO, bukannya kerana kelapa sawit. Bunge menjalinkan kerjasama tersebut untuk memelihara kepentingannya yang memiliki ladang canola dan soya agar minyak bijirin tersebut juga dapat bersaing dengan minyak sawit untuk teknologi biodiesel yang dimiliki oleh TRT-ETGO dan sudah tentulah dalam merealisasikan kerjasama ini, memandangkan teknologi sudah kepunyaan FGVH, maka Bunge Ltd juga perlu memberi ruang dan peluang perniagaan untuk minyak sawit. Bukankah ini menguntungkan.

Benarkah Bunge Ltd milik Yahudi? Memang benar Bunge diasaskan oleh 2 keluarga Yahudi di Amsterdem. Bagaimanapun setelah mereka berhijrah ke Argentina, keluarga ini telah memeluk agama Kristian Katholik dan sejarah menunjukkan mereka merupakan anti-Semitik. Baca salinan dari wiki di bawah ini;

A global company with European roots that date back to its founding in Amsterdam in 1818. European immigrants arriving in Argentina in the late 19th century took advantage of the newly created wheatlands. Bunge was founded in 1815 and was run by two jewish families: Hirsch and Born. The Born family was converted to catholicism. When CEO Alfred Hirsch died, he was followed by Jorge Born according to Bunge's policy. Both families joined forces to play a large role in the grain and oilseed business, initially in Argentina and then worldwide. The owning families expanded their business into industry in Argentina and Brazil, including textiles, paint, chemicals, fertilizer, banking, and insurance. Throughout the early and mid-20th century they continued to be successful. Meanwhile, Jorge Born who was an anti-Semitic started to indirectly lay off all the Jews in the company. This began in Argentina during the regime of the generals in the 70's and the job was completed in the departments of New York, Paris and London a few years later.
In 1974, two third-generation family members, Jorge and Juan Born, were kidnapped by the Montoneros guerrilla group and recovered only after the payment of a $60m ransom.
The families became even more low profile. In 1989, Jorge Born, president of the company from 1987 (replacing Mario Hirsch), began working closely with the government of Carlos Menem. Bunge provided the government with its first two economy ministers. This intervention in politics upset the other shareholders and together with the company's lacklustre business performance, Born was ousted in 1991 and replaced by Octavio Caraballo.
The prior unity between the shareholders disintegrated as Caraballo struggled to modernize the company. Bizarrely the ousted Jorge Born has started working with one of his former kidnappers, Rodolfo Galimberti. 
Sumber: SINI


Benarkah mereka membolot tanah di Argentina? Mereka berada di Argentina bukannya dua tiga tahun atau dua tiga puluh tahun. Mereka telah bertapak di Argentina semenjak akhir abad ke 19 lagi. Ini bermakna usaha mereka telah lebih dari 100 tahun. Kerjakuat dan usaha perniagaan merekalah yang sepatutnya disemaikan ke dalam jiwa Melayu bukannya menakut-nakutkan. Jangkawaktu mereka berusaha di Argentina jauh lebih lama dari kaum China yang berjaya membolot kekayaan di Malaysia, mengapa tidak kita takut dengan orang China?

Jelaslah usaha-usaha ANAK ini hanyalah untuk menakut-nakutkan warga Felda dan bertujuan menggagalkan hasrat kerajaan untuk menaikkan lagi taraf ekonomi masyarakat Felda yang majoritinya Melayu. Apa yang peliknya ialah, sikap segelintir Melayu inilah yang takut untuk melihat Melayu lain berjaya. Apakah agenda mereka? Siapakah dibelakang mereka yang tidak mahu melihat Melayu maju? Siapakah dibelakang mereka yang tidak mahu melihat umat Islam menguasai ekonomi? Maka rasanya tak salah kalau aku katakan mereka ini adalah 10 kali Yahudi dari Yahudi.



1 comment:

Anonymous said...

Kalau masuk parti hamPAS ni, yang pernah jadi pandai pun akan terkena badi BODOH PARTI tu. Tau la nak cakap macam mana....

Kira ni mangsa terbaru KEBODOHAN manusia yang pernah dilantik menjadi Timbalan Pengarah Bank Negara. Itu la masuk hamPAS lagi....

Suruh je mangkuk tu dengar ape amanat Presiden yang boroi dari PARTI BODOH dia tu:

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata kerjasama dengan bangsa Yahudi, terutama dalam bidang perniagaan adalah dibenarkan tetapi ia adalah terhad kepada kaum itu sahaja dan bukannya dengan fahaman Zionis.

“Pendekatan kita (ialah) boleh bekerjasama dan berniaga dengan bukan Islam (termasuk Yahudi) tetapi ia mestilah terhad kepada kaum itu sahaja dan bukannya dengan fahaman Zionis ,” katanya dalam sesi soal jawab pada majlis makan malam bersama Pemimpin PAS anjuran Dewan Muslimat PAS Malaysia di sini, malam tadi.

---------------------------------------

Nah, terang lagi bersuluh bukan. Masuk parti hamPAS, otak anda yang pernah cerdik sebelum ini akan menjadi BODOH buat selama-lamanya......

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI