TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Thursday, May 10, 2012

KALAU JANTAN.....


Entah apa lagi yang tak puashati pada bapok sorang ni, aku pun tak tahu. Seboleh-bolehnya nak digagalkan hasrat Felda untuk menyenaraikan FGVH. Terkini, bapok ni menghasut para warga Felda agar menulis surat kepada Pengerusi Suruhanjaya Sekuriti (sini). 

Apa...dah bijak sangat ke anak Aliman ni? Cakap banyakpun tak guna. Yang menyokong penyenaraian jauh lebih ramai dari yang menentang. Maka kalau JANTAN.....kalau JANTAN dan yakin sendiri boleh maju, aku cabar Mazlan Aliman dan para pengikutnya jual balik kebun, tapak dan rumah di Felda kepada pengurusan Felda mengikut nilai semasa. Mungkin Felda boleh mencari jalan bagaimana untuk membolehkan mereka membeli semula aset tersebut.

Maka, dengan duit yang diperolehi tu, boleh le cari tanah lain yang sama luasnya yang tak bersangkut dengan Felda dan uruskannya sendiri. Tengok, apakah kamu akan lebih maju atau kebun kamu akan jadi mini taman negara. Itupun kalau JANTAN. Tak guna memekak, kalau dalam masa yang sama hidup masih menumpang segala kemewahan yang disediakan oleh FELDA. Biarlah FELDA dihuni oleh "orang-orang bodoh" yang tahu bersyukur dan yakin dengan niat orang lain untuk memajukan mereka. 

Kamu dah bijak, kamu tak yakin dengan orang lain, maka kalau JANTAN, angkat kaki. Bukan melalak macam nyah! Aku pulak nak mohon jadi warga Felda. Berhutangpun, berhutanglah, tapi aku yakin.



1 comment:

Anonymous said...

Kesian kat mazlan aliman tu. kokok macam ayam jantan terberak cair.Hati busuk macam bangkai.Punyalah menghasut macam-macam.Khas untuk ahli fuckatan rakyat yang dok kat felda,kalau bijak sangat keluar dari felda.Apa macam. Ada berani?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI