TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Thursday, May 10, 2012

KESIAN ANAK-ANAK PAS DI FELDA


Mungkin semua orang ingat lagi, bagaimana dahulu bukan main bantahnya puak-puak PAS yang diketuai oleh Mazlan Aliman terhadap rancangan penyenaraian FGVH. Habis segala Felda dijelajahnya. Ketika itu, semuanya tak heran dengan janji durian runtuh oleh DS Najib. Hari ni apa dah jadi?

Baru semalam DS Najib umum durian runtuh. Anak-anak orang yang menyokong BN dan menyokong penyenaraian FGVH belum adapun yang berbunyi. Tapi kesiannya....anak-anak orang PAS.


Bayangkanlah, sanggup anak-anaknya telefon mak bapak, tanya bahagian mereka. Walhal dulu mak bapak merekalah yang bebal dan bangang dan ditambah pulak dengan cakap anak-anaknya yang yang kononnya pas semua benda, menghalang dan menolak penyenaraian. Bila bab duit, ptuiii....tak sabar-sabar. 


9 comments:

mdmdmd said...

Bila masa A Samad Said jadi peneroka. Eja penyenaraian pun salah. Memang terdesak sekutu nie

Anonymous said...

kalo sumber tu diragui halal haramnya .. elok la dibuat jamban atau jambatan
mana2 kawasan Felda yang banyak JAMBAN@JAMBATAN ... confirm banyak orang PAS

Anonymous said...

Pada awal tahun 60an, kebanyakan penoroka adalah penyokong PERIKATAN tapi sekarang sudah ramai tak sokong sebab depa rasa dah pandai sangat tak macam bapa dan datuk mereka,kerana merasakan pandai sangat maka depa tak guna akal utk fikir secara matang, lebih percaya pada orang yang cuba untuk memperdodohkan mereka.

Anonymous said...

malu malu alah...nak ambik ke x nak ambik??? cakap berdegar degar....
tapi dont worry....nik ajis ckp, dia bagi kita ambik, undi tetap pembangkang...

Anonymous said...

biasalah... sembang tak hengat
15k tuuu........ ko ade???

Anonymous said...

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=384773474908810&set=a.258102260909266.82752.258046094248216&type=1&theater

hebat, hebat... untung RM 38 k, kasi RM 15 k, simpan dlm kocek RM 23k. kena tipu pun rasa bahagia lagi...

Anonymous said...

hebat hebat May 10, 2012 11:22 AM kena tipu lagi ko dengan pakatan haram..

ni nak tanya sikit..bukan ke mazlan tu cakap felda ni muflis kenapa ko tak pertikai mazlan tu??

satu lagi tolonglah jangan nak berlagak pandai macam pakar ekonomi selangor yang sampai sekrang takder pelaburan baru pun dalam selangor yang dia bawak.

cerita yang 15k je yang saham bakal dorang dpaat tu nak bagitau ke? mula2 je dah rm4 kalau lagi 5tahun jadi 8 amacam? terima kasih siapa?

nik ajis ke?

Anonymous said...

Bro... di blok saya ada tiga orang yang x nak sain pink form. Semua sokong PAS aka PR.

Cukup-cukup laa jadi kera sumbang dalam masyarakat felda. Agaknya masih tak nak belajar pada kes tanam semula kelapa sawit. Orang dapat ribu2 tapi yang tak mahu tanam cuma dapat 200 je sebulan. Kesian. Nak wat mcmana dah salah sendiri dengar sangat hasutan pembangkang.

Nasib baik yang separuh lagi kebun diurus oleh Felda Plantation. Dapat laa juga wat sara hidup.


-jln. ledang ke kg.gelam-

Anonymous said...

kepada peneroka felda simpanlah saham sebab ianya tidak merugikan.kemungkinan harganya akan terus meningkat dan dapat dividen tiap-tiap tahun. sebab dlm hidup ni banyak benda yg kita xtau.mungkin selepas ni ramai peneroka rajin kepejabat LHDN pula utk refund cukai koperat pula.jika dividen dikenakan cukai.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI