TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Tuesday, May 22, 2012

LAGI TANGGANG DALAM PKR

Aku nak tanya pada Zabidie Abas, Ketua AMK Johor, Mak Enon tu sapa yek? Zabidie kenal lagi tak kat Mak Enon, iaitu Zainon Bte Yaakob, bekas AJK Wanita UMNO Bahagian dan sekarang ni AJK Wanita UMNO Cawangan Bukit Besar.

Aku tanya ni sebab Zabidie kata kat FBnya UMNO semakin tidak bermoral. Aku tak nak sebut le yang dia kata bab haramjadah tu.


Zabidie ni sedar tak, yang melahir dan membesarkan dia ialah orang kuat UMNO? Entah berapa banyak pertolongan yang UMNO dah berikan pada emak dia untuk menghidupkannya? Setahu aku le, Mak Enon tu, iaitu Mak si Zabidie ni, punya le baik. Zabidie ni pun dulu bagus juga budaknya masa belum kenal PKR. Ada bakat pemimpin, cuma entah apa silapnya, hilang tempat. Tu yang berpaut kat PKR.

Bila dah kenal dengan suku sakat PKR, ni lah jadinya. Lupa siapa yang banyak bantu keluarganya. Bercakap ikut sedap mulut. Kata UMNO haramjadah dan tidak bermoral. Habis tu macam mana dengan mak kamu sendiri yang jadi orang kuat UMNO tu?

Camna pun, aku tak salahkan Mak Enon. Aku tahu kebaikan Mak Enon. Cuma aku ingat si Zabidie ni dah tertelan air kopi kat rumah Nuar yang dah dicelop anu Nuar sebelum dihidangkan. Tu yang lupa segala-galanya. Kesian aku kat Mak Enon!!! Tak apelah, Mak Enon, harap maafkan le si Zabidie ni dan doakanlah dia kenal balik kat UMNO.


No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI