TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Sunday, May 20, 2012

TANDING 40, SASAR MENANG 25???


Ini apa cite ni? Nak bertanding kat 40 kawasan parlimen, tapi siang-siang dah cakap sasaran untuk menang hanya untuk 25 kerusi aje. Apa dah jadi dengan 15 kerusi lagi? Kalau 25 dari 40, tak cukup untuk 2/3 kemenangan. Itu pengakuan yang dibuat oleh Setiausaha Agong MCA, DS Kong Cho Ha (sini).



Kenapa MCA target rendah sangat? Kalau dah tak yakin di 15 kerusi tu, tak payah le letak calon. Cuba le pulak tanya calon-calon dari UMNO, MIC, Gerakan atau komponen lain. Jangan pulak letak calon hanya kerana nak memenuhkan kuota walaupun dah tahu tak boleh menang. Di sinilah semangat kerjasama dalam BN perlu. Ada kemungkinan calon parti kita tak boleh menang tetapi mungkin calon dari parti komponen yang lain boleh. Maka kena le dengan lapang dada lepaskan kuota yang ada, bukannya mintak tukar tempat.



Mungkin pada PRU yang lain bila kerja kuat yang berterusan telah dilakukan dan rakyat dah terima parti kita dan yakin calon boleh menang, maka ambillah semula kuota yang ada tu. 

Diharapkan agar pengurusan tertinggi BN memandang serius perkara ini dan dalam kita ingin mengejar kemenangan lebih dari 2/3 dalam PRU 13 ini, maka semua pihak patut berlapang dada dalam soal kuota demi memastikan calon yang bertanding adalah calon yang diterima rakyat dan boleh memberi kemenangan.




2 comments:

Anonymous said...

UMNO dah tak perlu lain-lain komponen parti BN. Buat apa?

UMNO kuat dan hebat. Boleh menang sendiri dengan penyokong-penyokongnya. Tak percaya pi tanya Ali Rustam.

Jangan bagi 1 kerusi Parlimen atau ADUN pun kat lain-lain parti komponen. Buang beras saje. Elok bagi je kat PERKASA, PEKIDA atau lain-lain NGO atau blogger yang rasa mereka hebat.

Hidup la UMNO keseorangan. Bila nak hidup berdikari? Tu namanya Ketuanan UMNO.

Anonymous said...

The STAR milik MCA..tapi BABI2 DAPig penuh kat dalam tu..MCA cuba main Drama dengan UMNO sama macam PAShit Main Drama tarik tali dengan DAPig...tapi yang bezanya...DAPig dan MCA boleh sama sama untung dan tido lena...tapi parti melayu bercakaran.... PAS + UMNO lu Fikirlah sendiri siapa yang untung walau bukan MAjoriti????

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI