TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Wednesday, July 18, 2012

PKNK JUAL SEMULA SAHAM FGV, UNTUNG SIAPA PUNYA?

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Razak dilaporkan mengarahkan PKNK menjual semula saham FGVH berjumlah 500,000 unit untuk menunjukkan bahawa Kedah juga sependapat dan selari dengan pendirian puak Pakatan.

Menurut Azizan lagi, "Memang semua saham keluar diberi tawaran kepada kita dan kita beli, tapi isu ini sensitif sikit dan kita akan jual balik (saham FGVH)... jangan pihak lain kata kita tak bersama pakatan rakyat sebab ini masalah teknikal."

Bila Azizan cakap bahawa isu saham FGVH ni sensitif, maka untung dari penjualan tersebut juga kira sensitif. Maka kalau nak jual, kenalah juga terangkan kat mana nak hanyutkan keuntungan yang terhasil dari penjualan tersebut. Takkan kerajaan PAS Kedah tak malu untuk menggunakan keuntungan dari perniagaan Felda yang bermati-matian mereka tentang! ...jangan masukkan dalam Tabung Jihad PAS sudah le!!!


4 comments:

Anonymous said...

klu pknk beli syer 500,000 tu klu jual balik dapatlah balik duit tu..tapi keuntungan tu nak letak mana?....sahampun sensitif..duit untungpun sensitif gak!!...

elak jadi polemik lain... jual syer tu setakat dapat balik modal jer..yg baki syer tu beri free/sedekah kat bumiputra miskin yg memerlukan!..klu mb bijaklah!!

Anonymous said...

kalau diapungkan pada harga belian, anytime dapig beli punye...hmmm

nonbal said...

Hal ini menunjukkan betapa kacau bilaunya strategi pas dan pr. tiada selaras dlm semua peringkat.
Tindakan beli saham itu adalah tindakan bijak, azizan kata ini diluar pengetahuannya? Poooodah, takkan ceo tak maklum kat pengerusi untuk beli saham jutaan ringgit, mujur mb tak kata ni adalah sabotaj dari pihak umno . Hanya untuk jaga kedudukan, maka mb arahkan saham dijual semula walaupun merugikan, nak tunjuk ego, nak tunjuk sifat permusuhan dgn umno. Kenapa peruntukan pusat terhegeh2 nak ambik?

Anonymous said...

KATA NAK JAGA ISLAM. TAPI TINDAKAN PULAK NAK MENJAHANAMKAN ISLAM. BUKANKAH MAJORITI ORANG FELDA TU ORANG ISLAM. INILAH BUKTI MUNAFIKNYA PUAK-PUAK PAS NI. SAMPAI KES MACAM NI PUN NAK TUNDUK KAT DAP TAKUT HILANG UNDI CINA. CINA KAYA TAK KACAU. MELAYU NAK SENANG SIKIT PUN DENGKI. CELAKA BETULLAH PUAK PAS NI.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI