TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Tuesday, November 6, 2012

DR MAHFODZ KATA PEMIMPIN UMNO TAKUT DAN TAK PANDAI

Dalam banyak-banyak pemimpin PAS, aku cuma segan nak menulis fasal Dato' Dr Hj Mahfodz Mohamed. Maklum le dia ni orang Muor.  Dr Mahfodz ni ada auranya yang tersendiri pada pandangan aku.

Tapi hari ni aku sedih betul bila terbaca ucapan Dr Mahfodz sempena Konvensyen PAS Johor dua hari yang lepas bila dia berkata; "Lepas ini kita mesti berzanji dan memimpin pasukan berzanji, masuk pasukan rewang (gotong royong kenduri) dan memimpinnya, memimpin tahlil. Saya rasa kita ada kelebihan ini. Misalnya, bila tahlil, pemimpin Umno takut nak dekat sebab mereka tak pandai. Jadi kita kena mengambil kesempatan ini. Inilah yang dinamakan men'johor'kan PAS".

Eloklah tu mengingatkan ahli PAS yang lain agar bermasyarakat. Tapi janganlah pandang pemimpin UMNO sengkek sangat. PAS baru berapa hari aje berani berkokok kat Johor ni? Sebelum ni, kalau bukan ahli atau pemimpin UMNO, siapa yang menguruskan hal-hal berkaitan keagamaan dalam masyarakat Johor ni? Tak ada apa lebihnya pemimpin PAS berbanding pemimpin UMNO. Lebih pemimpin PAS cuma bertopengkan kopiah dan janggut aje.

Pemimpin UMNO bukannya tak pandai atau takut. Itu dinamakan hormat. Bukannya pantang dilawa, terus terpa. Dalam majlis tu tengok dulu keutamaannya kalau dalam bab beragama, kalau ada imam kampung, dulukan imam, kalau ada ustaz, dulukan ustaz, bukannya nak berebut tunjuk siapa handal.

Atas sebab inilah kat Johor tak timbul masalah orang UMNO ke orang PAS yang jadi imam walaupun bukan rahsia, kita tahu ramai imam-imam di Johor ni berkiblatkan PAS. Kita orang Johor tak tengok parti, tapi tengok ilmunya. Tapi kalau yang meracau macam orang tak cukup akal, takkan orang Johor sudi berimamkan dia.


4 comments:

Anonymous said...

Nak buat ibadah pun fikir pasal politik dan gila kuasa .. dasar munafik punya manusia PAS , nak beribadah atau nak meluaskan ajaran sesat puak PAS ni??? memalukan , otak ada kat lutut ini laa jadinya

Anonymous said...

Orang yang pandai tidak akan mengaibkan orang lain.
Dr. haramjadah yang terlalu pandai ini mendahului Qutrat dan Iradat Allah menentukan kepandaian orang lain.
Kalaulah si keparat ini pandai tentulah Kalimah Allah dan Aqidah umat islam tidak dihina begitu teruk.
Memandangkan si keparat dr khinzir celaka ini sama fikirannya sepeeti rakan2 khinzir Paspkr maka semuanya tidak mustahil untu menjual agama allah pada sikafir harbi laknatullah.

Anonymous said...

PAS KE UMNO HANYA PARTI POLITIK,KALAU KITA TAK CAMPUR ADUK ANTARA POLITIK DENGAN AGAMA TIDAK AKAN TIMBUL MASALLAH,TIDAK SEMUA ORANG PAS CERDIK AGAMA BEGITU JUGA TIDAK SEMUA ORANG UMNO JAHIL AGAMA. KEKADANG ORANG YG TIADA CONDONG KEMANA-MANA PARTI POLITIK PUN LEBIH BAIK AGAMNYA DARI ORG PAS DAN UMNO.

Anonymous said...

dr mampfuz ni terlupa akan larangan al quran dan hadis berjela melarang melawan kjaan, selagi tidak dipukul punggung dan di rampas harta.

kesiann puak2 pas sesat dlm mencari keredaan Allah.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI