TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Monday, December 17, 2012

HOT...MAZLAN ALIMAN SAKIT, MUNGKIN TENAT


Aku baru aje balik dari menghadiri majlis umpat caci dan fitnah di hadapan rumah Mazlan Aliman. Kesian beb...Mazlan langsung tak nampak bayang. Menurut rakannya yang mengumpat dan memfitnah tadi, Mazlan demam.

Kalau demam biasa, takkan Mazlan sampai tak keluar langsung. Apatah lagi, majlis di depan rumahnya ini merupakan majlis yang pertama buat bekas Pengarah Eksekutif Felda, Md Said Junit bercakap atas pentas PAS dan juga ANAK. Mungkin Mazlan terkejut agaknya nak disaman oleh Felda.


Seperti biasa, kehadiran aku hanyalah nak ukur kekuatan Mazlan sebab aku nak cabar dia bertanding di Tenggara. Kehadiran adalah lebih kurang 60 orang. Enam puluh tau, bukan enam ribu! Dan dari 60 tu, ada le 5 orang yang aku kenal. Yang aku kenal tu le orang Bukit Ramun. Tapi bukannya orang PAS, dia orang tu orang UMNO yang datangnya serupa dengan aku juga, sebab seronok nak dengar umpat dan fitnah orang PAS dan ANAK. Maknanya yang lebihkurang 55 orang lagi tu, entah dari pelusuk mana datangnya. Jangan pulak orang PAS kata aku edit gambar di atas, rasanya semua yang hadir tu ada dalam gambar tu dari yang berdiri sampai le yang duduk.

Bab Md Said ni, dia bukanlah genuine politician. Dia hanyalah orang sasau yang kecewa. Sasau dan kecewa bila dia sendiri berkata bahawa dia masuk PAS bukanlah kerana tak dapat saham FGV. Maknanya kita fahamlah, masa pembahagian saham FGV, dia dah pencen, orang pencen tak layak dapat saham. Kononnya kerajaan tak menghargai jasa-jasanya yang mengkayakan warga Felda yang dulu-dulunya miskin dan papa kedana dan untuk itu akan wujud satu alumni bekas pegawai Felda. Lantak ko le Md Said.

Berbalik kepada bab Mazlan Aliman tadi, aku walaupun sokong kuat UMNO, aku tak le nak doakan KO Mazlan...Mazlan KO, aku doakan agar dia cepat sembuh dan boleh terus bergerak cari duit. Maklumlah, kalau kalah disaman oleh Felda nanti, banyak nak kena bayar tu. Cikgu Jah, jaram-jaramkanlah kepala Mazlan tu dengan asam jawa, mudah-mudahan esok boleh bangun sebab dengar kabonya Mazlan ni takut nak makan ubat-ubat moden sebab kebanyakkan dijumpai oleh saintis Yahudi dan Israel!


1 comment:

usin said...

kesiannya. writ saman dh sampai ke? dh demam bagai ni, apa hal. ANAK jantan ke anak pondan?

ARTIKEL HANGAT BULAN INI