TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Sunday, March 31, 2013

BABI SINGAPURA TERLEPAS KANDANG

 
    
Petang tadi, aku sekeluarga menggunakan lebuhraya Utara-Selatan bermula dari Air Hitam, Johor untuk balik ke Kulai. Kenderaan agak sesak, namun perjalanan agak lancar juga. Tetapi, warga Singapura memang sial!!! Dibuatnya lebuhraya kita macam bapak dia punya. Dek kerana mahu laju, mereka memotong melalui lorong kecemasan. Walhal pada ketika itu pergerakan kenderaan bukanlah perlahan sangat, masih dalam lingkungan 90km/jam.
   
   
Lepas sebuah, sebuah lagi kereta Singapura memotong dari laluan kecemasan. Tak puas hati, aku minta pertolongan anak untuk mengambil gambar. Walaupun mereka nampak anak aku mengambil gambar dari belakang kereta, nampaknya mereka selamba sahaja, malah menurut anak aku, ada yang mentertawakannya. Memang sial dan kurang ajar! Panas hati aku melihat gelagat babi-babi dari Singapura ni terlepas dari kandang dan dek tak sanggup nak menanggung hati yang panas, aku keluar mengikuti jalan persekutuan di Machap.

Kat bawah ini adalah antara gambar-gambar babi Singapura yang sempat dirakam oleh anak aku. Sampai bila kita nak biarkan mereka berkelakuan kurang ajar dan membabikan kita di negara kita??? Sepatutnya mereka membayar tol dengan kadar 10 kali ganda dari kita, kalau inilah kelakuan mereka.
   


No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI