TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Tuesday, May 21, 2013

7 ELEVEN PALING CEPAT

      
7 Eleven. Kedai yang paling cepat. Apa yang cepat? Cepat menaikkan harga. Tetiba aje, entah apa sebabnya 7 Eleven telah menaikkan harga beberapa barangan jualannya. 

Siang tadi aku membeli produk tembakau di 7 Eleven Bt 21 Kulai. Baru beberapa hari yang lepas harganya cuma RM20.30 tetapi hari ini dah jadi RM20.80. Tak dengar pulak kerajaan mengumumkan ada kenaikan cukai atau sebagainya. Petrol juga tak naik-naik lagi, masih harga lama. Kenapa pulak jajan aku naik harga?

Tak puas hati, aku tanya pada jurujualnya. Katanya memang banyak barangan yang naik harga. Mereka dah dapat satu senarai harga baru. Malah katanya ada produk tembakau yang selisih sampai RM1.00 kenaikannya.

Tapi budak Melayu yang jaga 7 Eleven tu kata, dia sendiri tak tau sebab kenapa harga naik. Katanya bukan sahaja produk tembakau yang naik, garam yang dulunya dijual dengan harga 80 sen juga katanya dah jadi RM1.00!!! Apakah ini satu cara 7 Eleven nak menunjukkan bahawa kalau BN kekal memerintah, harga akan naik dan mereka boleh sesuka hati menaikkannya?

Maka, bermula hari ini, aku BOIKOT 7 Eleven. Tak apalah...kat kedai Mamak dan India juga ada banyak jual tembakau jajan aku. 


9 comments:

Anonymous said...

MANA MENTRI YG JAGA KEMENTRIAN NI?JGN ASYIK ARI2 KUAR TV CKP MENGAROT2..ZAMAN BCKP DH X ADA.TINDAKAN YG PENTING DN WAJIB.NI SIKIT2 PANTAU.PANTAU APANYE?BRG NAIK SIKIT2 PANTAU..JGN JD BOS ASYIK TERIMA REPOT..TURUN DN SIASAT SENDIRI.ESK LUSA MINYK MASAK LAK X ADA.TNGKLA!

Anonymous said...

updatekan senarai peniaga melayu/islam di setiap daerah dan negeri. kita ajar sikit puak mata sepet

Anonymous said...


skrg Petronas pun ada jual barangan mcm 7-11

aku singgah Petronas jer... 24jam...mcm2 ada ;)

Petronas pun bnyk sponsor anak2 Melayu kita blaja dan kerja

Anonymous said...

Kroni Mamakutty, ler. Ngapa bising?

Anonymous said...

7 eleven dikuasai oleh cina dap. so tak heran lah naik. ini strategi terancang puak2 cina dap utk naikkan kemarahan rakyat kpd kerajaan.

Anonymous said...

Minta izin tumpang comment kat sini

Bagi yang berinternet ok lah dapat mesej BBC ni.
Untuk rakyat yang tak guna internet macam pakcik makcik perlu ada usaha untuk menyampaikan mesej BBC ni.

Bagi sesedara yang bergiat dalam NGO harap ada usaha keluarkan fliers/banner/ dll agar mesej sampai kesemua lapisan.

Just my thought dan semoga diberkati ALLAH usaha fardhu kifayah ini.
AMIN

Anonymous said...

BOIKOT JE 7-11 NI. FRANCHISE DI MALAYSIA NI DI PEGANG OLEH BERJAYA. PEKERJANYA 90% BUDAK MELAYU>>>>>CINA PUN TAK KERJA DENGAN DIA SEBAB GAJI MURAH !!!!

Anonymous said...

7 Eleven memang mahal pun sejak dulu. Kedai kat stesen minyak pun memang mahal. Kita ada pilihan. Kawan cuma beli kat 7 Eleven bila terdesak je. Lepas jam 10 malam sebab kedai lain tutup

Anonymous said...

Kat premis luar ,lighter bru rm 1.00. Tp kat 7e rm 1.50. Pakat kte boikot je.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI