TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Wednesday, May 22, 2013

DAP BUAT JAMUAN 2 DARJAT. MAHU SEDARJAT KENA UBAH

   
Woiiit... ada yang dah beli tiket Jamuan Malam "Ubah Bersama Kit Siang"? Jamuan ni betul-betul "Ubah" punya menu.

Mula-mula tu aku agak pelik juga bila tengok iklan jamuan tu di FB DAP Gelang Patah sebab ada dua set harga untuk jamuan tu.
    
     
Tapi bila aku tengok balik, rupanya patutpun ada dua set harga.
    
     
Rupanya ada dua darjat jamuan. Satu jamuan Halal dan satu jamuan Non-Halal. Halal dan Non-Halal buat kat satu tempat. Ni kalau Mat Sabu yang datang, tentu dia akan tempah meja yang mahal, ya tak? kalau tak jatuh le standard dia.

Apakah korang percaya yang DAP akan menggunakan katerer yang berlainan untuk satu majlis? Bila mencampurkan perkara-perkara yang Non Halal dalam satu jamuan yang sememangnya DAP tahu bahawa penyokongnya yang Melayu dan beragama Islam akan hadir, jelas dan nyata bahawa Cina DAP sememangnya tidak menghormati sensitiviti orang lain. Atau DAP memang tahu bahawa Melayu dan Islam yang menyokong mereka sememangnya sudah tidak mempunyai apa-apa sensitiviti lagi terhadap perkara-perkara tersebut. Maklumlah... DAP lebih mengenali hati budi para penyokongnya! Yang jelas, pemimpin Melayu dan Islam memang ada dalam majlis tersebut. Selain Din Pudu, khabarnya MP Batu Pahat, Idris Jauzi turut hadir dan akan berceramah.
    
     
Apa yang paling jelas dan sepatutnya diambil iktibar oleh Melayu dan Islam yang hadir di jamuan tersebut ialah, dengan jamuan dua darjat itu, DAP berjaya mengubah suasana jamuan atau kenduri rakyat di Malaysia ini yang sebelumnya sesiapa sahaja tanpa mengira bangsa dan agama boleh duduk semeja kerana sekiranya BN yang membuat jamuan dan kenduri, segala sensitiviti masyarakat yang berbilang agama dan budaya diambil kira. Perkara paling ketara dalam jamuan BN ialah arak dan daging lembu tidak dihidangkan.

Tapi dalam jamuan DAP ni, apakah ada Melayu yang sanggup duduk semeja untuk menjamu selera di meja Non Halal? Hahaha... bab makanpun Melayu kena duduk jauh-jauh! Padan muka, Ubah lagi! Kalau korang nak sedarjat, korang ubah-ubah le selera tu dari kari kambing ke kari babi dan dari teh O limau ke Carlsberg! Boleh gitu???


3 comments:

Anonymous said...

Mat sabu, hang nak yg murah ke atau yg satu meja dengan kit sial. Beli yg mahal la nanti bole claim kat tokong anak kit sial.

Anonymous said...

Mat Sabu selamat makan babi banyak2 sampai sendawa bersama Cina DAP !...

Anonymous said...

Aku tak kisah makan BABI bersama Lim Kit Siang dari makan AYAM GORENG bersama Najib

- Mat Syabun

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI