TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Sunday, August 4, 2013

DAP PEROLOK-OLOKAN ISU HALAL

          
Walaupun dah berpuluh tahun DAP hidup dan bermasyarakat bersama umat Islam di Malaysia ini, nampaknya mereka masih tak faham lagi tentang sensitiviti umat Islam. Kalau dulu, mungkin kita boleh faham kerana DAP ini menunggal dalam politik Malaysia dan terkurung dengan keCinaannya, tetapi hari ini walaupun telah bekerjasama dengan PAS, nampaknya PAS juga gagal menyedarkan DAP, malah DAP menjadi lebih berani lagi dalam mempersoalkan sesuatu tentang Islam.

Gambar di atas merupakan status bagi FB DAP Gelang Patah, parlimen bagi taiko DAP, Lim Guan Eng. Kepekaan sebuah pusat membeli belah tentang sensitiviti umat Islam berkaitan percampuran barangan halal dan non-halal (berkemungkinan pusat membeli belah tersebut ada menjual daging babi) telah menjadi satu "joke" bagi mereka. Alangkah haramjadahnya!!!
        
      
Apa yang jelas, DAP bukannya tak faham, tetapi sengaja buat-buat tak faham kerana sememangnya dah tertanam dalam otak mereka dan mungkin sebahagian dari perancangan politik mereka untuk sentiasa menimbulkan provokasi di kalangan umat Islam dan Melayu kerana mereka sebenarnya ingin menduga setakat mana kuatnya perpaduan Islam dan Melayu di Malaysia ini.

Agenda menduga perpaduan orang Islam dan orang Melayu oleh DAP ini sekiranya tak difahami juga oleh orang Islam dan Melayu, tak mustahil suatu hari nanti orang Islam dan Melayu di bumi Malaysia (dulunya Tanah Melayu) akan bertuankan DAP.


2 comments:

Anonymous said...

it is clear that LKS cuma nakkan perhatian.. jangan dilayan sangat Mangkok ni.. Survival LKS adalah berasaskan Issue .. kalau ada issue hiduplah dia..

cuma kesian .. dah nak mampos pun masih bodoh piang...

Anonymous said...

LKS tau macamana melembutkan hati orang kawasanya. kasi kurma tertera gambarnya,semuanya senyap!!!

ARTIKEL HANGAT BULAN INI