TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, July 30, 2011

KELING BELI KONDOM PUN NAK KENA DECLARE DENGAN ANAK

Permintaan Josie M Fernandez, Setiausaha Agong Transparency International – Malaysia supaya urusan pembelian persenjataan negara juga dibuat dengan kaedah terbuka merupakan satu permintaan bodoh. Akhir-akhir ini, terlalu banyak kenyataan-kenyataan bodoh dan bahlol yang keluar dari kaum dan suku sakat Josie ini. MInsider

Persenjataan negara merupakah satu kerahsiaan yang sangat penting demi menjaga kedaulatan negara dari dipandang remeh oleh mereka-mereka yang berkepentingan. Persenjataan adalah sebahagian dari strategi pertahanan negara, mana mungkin kita mendedahkan apa yang kita ada dan apa yang kita kurang.

Kalau dilihat kepada segala macam onar yang dibuat oleh keturunan India akhir-akhir ini, mungkin kita sudah sampai masanya kita mempersoalkan tahap kesetiaan mereka kepada negara.

Dalam hal ini, kenyataan KJ sangat disokong. Ada perkara yang boleh kita kongsi dan ada perkara yang kita kena berahsia. Bukan semua perkara perlu diketahui oleh rakyat dan dunia luar.

Kebodohan Josie yang tak dapat membezakan antara kepentingan negara dan kepentingan nama organisasi yang diwakilinya menampakkan bahawa tiada sikap patriotik dalam dirinya. Rahsia persenjataan negara bukanlah sesuatu yang boleh dikongsi. Cukuplah sekadar rakyat tahu sekelian banyak telah dibelanjakan untuk membeli peralatan pertahanan negara. Tak perlu detail. Sebagaimana seorang bapa, mungkin suami Josie sendiri, apabila balik memberitahu bahawa hari ini telah membelanjakan RM100.00 di luar dan RM20.00 adalah untuk kegunaan peribadi. Apakah perlu sekiranya anaknya berkeras bertanya apa gunanya RM20.00 tersebut kerana tidak nampak barang yang dibeli, Josie tanpa segan silu mengaku ia digunakan oleh bapa mereka buat membeli kondom sebagai senjata pertahanan untuk dirinya dari serangan peluru sang suami? Kalau namanya Paria, bodohnya memang tahap gaban.


4 comments:

Quantum Metal Consultant said...

Perbelanjaan hari ini:

maruku - 50 sen
cerut - 2.00
todi setengah kole - 3.20
sireh tanpa pinang - 60 sen
hilang siling tika mabuk - 70 sen
Tottall - 7.00

Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

" maruku - 50 sen "

Saya mohon Tuan Kluangman memperbetulkan fakta diatas dan jangan memberi maklumat yang tidak tepat.

Bolehkah kita dapat Maruku dengan harga 50sen?

Jika pejuangan Hindu Al-Jub tahu akan harga diatas , maka saudara boleh diambil tindakan undang-undang.

Harap maklum.

Anonymous said...

beli sunglasses ada lampu lip lap RM7.80
dia masih belum declare...

Anonymous said...

Kalau di india lebih baik, pulanglah. Tiada siapa halang. Silakan.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI