TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, August 25, 2011

PEMUDA PAS PAHANG KURANG AJAR DENGAN MUIP

Pemuda PAS Pahang hari ni betul-betul kurang ajar. Ada ke patut mereka melabel Majlis Ugama Islam dan Adat Resan Melayu Pahang (MUIP) sebagai tidak berakhlak.

Ini semua hanya kerana MUIP melarang diadakan tazkirah Ramadan di semua surau dan masjid seluruh negeri Pahang.

Shahril Azman
Memanglah niat asal tazkirah tu baik, tapi tentunya MUIP mempunyai alasan yang kukuh melarangnya. Lebih-lebih lagi sekarang ni ramai yang bila disuruh bertazkirah tersasul pergi tazkirah politik.

Maka sebelum masjid jadi medan kata mengata, medan umpat caci, mungkin MUIP berpendapat lebih elok semua surau dan masjid tidak adakan tazkirah.

Sebenarnya Shahril Azman Abdul Halim, Ketua Pemuda PAS Pahang mengatakan tindakan MUIP itu tidak berakhlak adalah lebih tidak berakhlak lagi dan kurang ajar. Ini kerana MUIP bukan bertindak sendirian tetapi MUIP adalah Majlis yang dianggotai oleh beberapa cerdik pandai agama dan segala tindakan MUIP tentunya mempunyai asas yang kukuh. 

Aku harap orang Pahang buat le sesuatu dengan Pemuda PAS yang kurang ajar ni.

Berita penuh di SINI

4 comments:

Anonymous said...

memang kurang ajar pun, ada ke patut tazkirah bab cincin juta-juta, apa ke bodoh ustaz ni. agaknya kalau betul cincin RM73 juta tu ada, nak pakai kat mana ya? kat kepala lutut.

oldman said...

Tak adil nak kata mereka ni kurang ajar mak bapak mereka cukup mengajar mereka hanya jenis tak dapat di ajar sebab otak mereka di lutut. bagi mereka sebaik baik tempat nak menabur fitnah ada lah surau dan masjid sebab dosa fitnah tiada dalam kamus mereka. dosa,haram yg tak baik neraka hanya untuk mereka yg tidak ahli atau penyokong mereka jika mereka berdosan pada Allah sebesarmana pun...pegi jumpa tok guru....settle..

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Mr Oldman,
Kadang-kadang timbul rasa kesian dengan dia orang ni.

Anonymous said...

Ilmu itu ada dua, satu yang menjadi hujah bagi anak adam, satu lagi ilmu yang menyerap didalam hati sanubari sehingga menimbulkan amalan yang soleh.
Ustaz2 pas ni kebanyakkan sebenarnya hanya ada ilmu yang pertama, sebab tu mereka dok berhujah kesana sini, tapi dari segi amalan HamPAS!!! belajar sampai ke azhar, nak pakai kopiah pun tak berdaya , apatah lagi nak hidupkan sunnah2 Nabi saw yang lain. Setakat dapat ilmu untuk berhujah, tak boleh membantu untuk menjawab soalan malaikat zabaniah di dalam kubur wahai ustaz2 pas - HamPAS.
--Ganasnyer--

ARTIKEL HANGAT BULAN INI