TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Thursday, March 15, 2012

APA YANG NGO WargaAMAN MAHU LAGI?

Sebagaimana yang dilaporkan oleh Harakah, Angkatan Warga Aman Malaysia (WargaAMAN) mahu BERSIH 3.0 diadakan segera. Ini kononnya untuk menuntut dan memastikan Pilihanraya Umum ke-13 akan datang dilaksanakan dengan adil, telus dan bersih.

Siapa WargaAMAN ni? Laaa...rupanya NGO yang mewakili lebih dari 20 NGO kaum India kat Malaysia. Kat mana yang tak adil, yang tak telus dan tak bersihnya Tambi?

Berapa banyak kerusi yang kaum India nak bertanding? Berapa kawasan Parlimen dan berapa DUN yang benar-benar undi kaum India boleh memenangkan mana-mana individu atau parti yang bertanding?

Sudah-sudah la. banyak lagi kerja yang berfaedah yang boleh meningkatkan lagi taraf kehidupan kaum India kat Malaysia ni. Tak payahlah nak mencetuskan suasana huru hara. Selama ini pun rasanya kaum India di Malaysia ni tak pernah terpinggir.  Selama mana Malaysia aman, selama itu lah semua rakyatnya, tanpa mengira bangsa, kaum atau agama boleh bersaing. 

MIC, tolonglah amankan kaum India ni. Dalam BN, menteri India ada, timbalan menteri India ada, banyak sangatkah masalah kaum India hingga sukar sangat nak diamankan? Bersih sangatkah BERSIH tu?



1 comment:

Anonymous said...

ini semua dek kerana anu,,,gy la,,,baik2 aman msia ni nk buat huru hara, dah la,,,kami tahu siapa dia anak beranak, xnk ckp byk,,,bg kaum india semua, kami hormati anda walau anda ni asal usul dtg dr mana sklipun, ada cara anda utk menyuarakan pndpt dan pandangan anda, jgn d layan c anu,,gy tu...kamu semua kne ingat, brp banyak dah d janji, tapi apa yg kita dpt.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI