TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Tuesday, May 8, 2012

TU SEBAB AKU KATA MAZLAN ALIMAN BODOH

Bila aku cakap Mazlan Aliman bengap, suku sakat PAS marah. Tapi itu le hakikatnya. Bila PM DS Najib umumkan durian runtuh, Mazlan Aliman sibuk bertanya, RM1.689b tu datang dari mana? Akal ko tak cukup panjang la Mazlan. Macam tu ada hajat nak jadi menteri? Hancur negara!

Cuba bandingkan pulak kenyataan dari Pengerusi Biro Perdagangan dan Industri PKR, Wong Chen (sini), dia tak heranpun dengan jumlah tu, sebab dia baca prospektus penyenaraian FGVH. Ada lebih lagi. Tapi takkan semua nak bagi kat peneroka. Kerajaan kena le jaga sama kebajikan peneroka, maka kalau habis, tak le habis semua.

Daripada sibuk dok bertanya dari mana datangnya duit tu, lebih baik korang, puak-puak PAS dan Pakatan, pegi cari tin besar dan guni beras. Sekarang ni orang Felda tengah banyak duit, jadi masa ceramah tu, bolehlah bergerak pakai tin besar dan guni beras. Tentu banyak dapat nanti! Tu aje le layak dan pandainya korang cari duit.





5 comments:

muthusamy said...

tu je? tak bernasnya...

Aku Sayang Tun Mahathir said...

bernas sungguh pertanyaan anak Wak Aliman tu...hahahahahaha

dasar orang malas membaca tapi rengan mulut melanchap!!!!

riggers said...

Mazlan ni sekarang dah kecut perut sebab group peneroka yg terikut ckp dia tu mungkin nak tinggalkan dia..so dia dah takder pengikut lg dlm isu penyenaraian Felda ni..padan muka kau Mazlan...bangang bertingkat tingkat

Anonymous said...

bukan setakat dia je, kebanyakan yg jadi penganut pas akan bertanya, dari mana PM belanja duit itu ini untuk rakyat.

Anonymous said...

Memang puak2 mereka ni bengap sebengap2nya. Dah tu ada hati nak perintah negara. Segala ilmu pentadbiran takde sekelumit pun dalam kepaha HOTAK mereka. Yang dia tau nak membuat fitnah, menyondol, menyundal, menibai duit pengikut2 yang mempunyai tahap bebal yang berganda2....lu fikir la sendiri.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI