TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, November 3, 2012

MAZLAN ALIMAN TERKENCING DI FELDA SUNGAI LASAH


Kecut telur Mazlan Aliman bila dia dikepung oleh warga Felda Sungai Lasah di Sg Siput, Perak. Lebih kecut lagi bila dia mendengar para penduduk menjerit beramai-ramai, "kita balun Mazlan ramai-ramai".

Lain kali nak masuk kampung orang bagi salam dulu. Tengok orang terima atau tidak. Orang suka atau menyampah. Orang Felda dah sedar sekarang, tak ada faedahnya mereka mendengar tohmahan ANAK. Doa ANAK hanyalah untuk menghancurkan Felda, memecahbelahkan orang Felda. Sebelum adanya ANAK dan Mazlan dulu, warga Felda boleh hidup dengan aman dan harmoni, walaupun sesetengah tempat adanya PAS.

Eloklah tu, diharapkan agar warga-warga Felda yang lainpun bertindak sedemikian. Jangan biarkan orang seumpama Mazlan ini mengucar-kacirkan keharmonian Felda anda dengan tohmahan-tohmahan yang bukan-bukan. Selama inipun, kalau warga Felda susah, bukannya ANAK ataupun Mazlan yang tolong. Yang mereka tahu hanyalah menadah tong mintah sedekah dengan warga Felda.


Sedarlah Mazlan, warga Felda dah mual dengan perangai ko. Semalam dan hari ini, di Felda Bukit Besar, sempena program santai JOHORfm dengan JPMM DUN Pasir Raja, lebih dari seribu orang mendaftar menjadi ahli IKTIRAF. Ha...ha...ha... itu baru di DUN Pasir Raja. Apa ada jika nak bandingkan ahli ANAK yang cuma sekitar 8,000 orang di seluruh negara? Sudahlah Lan, baik ko jadi tukang sapu kat PASTI bini ko sebelum teruk ko kena balun dengan warga Felda yang dah menyampah dengan ko.

Baca keluhan dan ketakutan Mazlan di SINI.


3 comments:

Anonymous said...

Depa yang dok maki umno dlm fb mazlan aliman...jgn sembang saja fb saja...kalu berani tunjuk muka real punya...abis tu pi laa... tulung ANAK haramjadah... tu... Aku support abis barangan keluaran FELDA..aku beli barangan FELDA..bantu balik anak bangsa aku... ANAK haramjadah tak tau malu.

usin said...

tulah...dulu2 org tua dh pesan "ANAK kecik jgn main api, nanti terbakar diri". apa2pun tanyalah dengan BAPAK dulu. hehehe

PAKU PAYUNG said...

Mazlan kalau hang nak jadi Barua pun pilihlah bapak Barua yang hebat-hebat.

Macam Mafia ka, Yam Seng ka, Yakuza ka, ni pilih Anwar dengan Mat Sabu.

Dua kaki betina. Seorang Raja Juboq seorang lagi Raja Burrrr.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI